.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شفقت:از انتقاد دانشجويان استقبال می کنیم
استاندار مازندران در جمع دانشجويان دانشگاه مازندران، انتقاد و سئوال را از خصيصه‌هاي دانشجويان و جوانان دانست و گفت: خدمتگزاران نظام بايد پذيراي اين نظرات بوده و براي انجام بهتر امور از آن بهره گيرند.

استاندار مازندران در جمع دانشجويان دانشگاه مازندران، انتقاد و سئوال را از خصيصه‌هاي دانشجويان و جوانان دانست و گفت: خدمتگزاران نظام بايد پذيراي اين نظرات بوده و براي انجام بهتر امور از آن بهره گيرند.    
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ،ابوطالب شفقت امروز در جمع دانشجويان بسيجي اين دانشگاه اظهار داشت: شما دانشجويان، قشر ارزشمند جامعه هستيد و آينده كشورمان با همت و استعدادتان ساخته خواهد شد. لازمه آن تلاش و كوشش خستگي ناپذير همراه با ايمان و تعهد اسلامي است.
وي افزود: علم بدون دين و دين بدون علم نمي‌تواند پاسخگوي نيازهاي جامعه باشد.
استاندار مازندران با بيان اهميت جايگاه تفكر بسيجي در دولت نهم و مديران ارشد كشور گفت: با توجه به رشادت‌هاي بسيجيان در طول 8 سال دفاع مقدس، امروز با شنيدن نام بسيج، فرهنگ ايثار به ذهنمان متبادر مي‌شود و بسيجي در فضاي كنوني بايد با حفظ ارزش‌ها در جهت ساختن ايراني آباد و آزاد است، تلاش كند.
استاندار مازندران در ادامه گفت: افتخار خدمتگزاران دولت نهم اين است كه با اهميت ويژه به ارزش‌هاي اين تشكل خودجوش و مردمي به انجام كليه امور به همين رويه، كه همانا خدمت مخلصانه به خلق و رضايت خداوند است، فعاليت مي كنند.
شفقت با بيان اينكه چشم انداز توسعه 20 ساله استان با تكيه بر 3 محور اقتصاد كشاورزي برتر، بيوتكنولوژي و طبيعت گردي در جهان اسلام تدوين شده است، اظهار داشت: استراتژي اصلي ما در استان، دستيابي به اشتغال بيشتر براي جوانان و به خصوص تحصيلكردگان بيكار است و از اين رو امسال سال رونق اقتصادي و اشتغال برتر در استان نامگذاري شده است.
وي با اشاره به درصد بالاي تحصيلكرده بيكار در استان مازندران در سطح كشور گفت: وظيفه ما فراهم كردن هرچه بيشتر شرايط اشتغال براي جوانان است، ولي توصيه من به همه شما اين است كه با تكيه بر توانائي‌ها و استعدادهاي فردي و تحصيلي خود و با استفاده از تسهيلاتي چون وام اشتغال، به ايجاد كسب و كار بپردازيد.
شفقت دانشگاه مازندران را از جمله دانشگاه‌هاي پيشرو و موفق كشور در مقوله كارآفريني دانست و در ادامه گفت: در حين فراگيري دروس به فراگيري مهارت و تجربه در رشته تحصيلي‌تان اهتمام ورزيد تا بتوانيد پس از فارغ التحصيلي به ارائه خدمت در جامعه مشغول شويد.
وي در پاسخ به سئوال تعدادي از دانشجويان در خصوص چگونگي اجراي اصل 44 قانون اساسي در استان گفت: تحقق اين اصل از طريق ايجاد تشكل‌هاي اقتصادي چون تعاوني‌ها و شركت‌هاي تخصصي مادر صورت مي‌گيرد.
شفقت افزود: متأسفانه مازندران در بخش تشكل‌هاي اقتصادي به خصوص شركت‌هاي تخصصي مادر بسيار ضعيف است.
وي با اشاره به اينكه سهام عدالت نيز در راستاي همين اصل و به معني خصوصي سازي سهام شركت‌هاي سودده دولتي است، گفت: با اين روند به 3 دهك در كل كشور اين سهام اختصاص يافت.
استاندار مازندران درخصوص مصوبه دولت در مورد آزادسازي سواحل درياي خزر گفت: براساس اين مصوبه كليه دستگاه‌هاي دولتي كه در كنار درياي مازندران هتل، ويلا و مجتمع رفاهي دارند بايد آن را براي استفاده عموم در اختيار سازمان ميراث فرهنگي قرار دهند، ولي اولويت با كاركنان همان سازمان است.
شفقت تصريح كرد: همچنين به دليل پيشروي بي‌رويه به حريم دريا تا 60 متر عقب نشيني تأسيسات كنوني الزامي شده است.
استاندار مازندران در پاسخ به سئوالي در خصوص علت طرح جديد دولت براي مبارزه با بدحجابي با توجه به سخنان و شعارهاي انتخاباتي دكتر احمدي نژاد گفت: طرح عفاف و حجاب كار ويژه و جديدي نيست، بلكه طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي است و مردم جامعه اسلامي ما كه پاسدار حرمت شهداء، جانبازان و ايثارگران دوران دفاع مقدس هستند و همچنين وجود ارزش هاي ديني و فرهنگي كشورمان خواستار اجراي آن هستند و وظيفه حاكم اسلامي نيز تأمين خواسته‌هاي مردمي است.
وي در مورد مشكل كمبود خوابگاه براي دانشجويان غيربومي گفت: استانداري از تمام افرادي كه مايل به ساخت خوابگاه هستند از محل طرح‌هاي زودبازده حمايت مي‌كند و اميدواريم بخش خصوصي و مردم خير و فهيم استان نيز به اين امر خداپسندانه اقدام ورزند.
شفقت در پاسخ به اين سئوال كه با توجه به تصويب بودجه كشور در مجلس چگونه رئيس جمهور در سفرهاي استاني بودجه اضافه به استان‌ها اختصاص مي‌دهد، گفت: رئيس جمهوري در سفرهاي استاني از نزديك با استعدادها و محروميت‌هاي هر منطقه اطلاع مي‌يابند و با حضور كارشناسان و براساس اولويت‌ها و واقعيت ها بودجه لازم براي برآورده كردن نيازها پيشنهاد مي‌شود كه براي قانوني شدن نيازمند رأي مجلس است.
وي در ادامه افزود: عمدتاً درصد تغييرات نظر در مجلس بسيار اندك است و اگرچه در بودجه پيشنهادي تغييراتي صورت مي گيرد، ولي برنامه ها و اولويت ها به قوت خود باقي است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.